Saturday, March 20, 2010

~hAR! PErH!TUNgaN !TU~

"Test!Test!Test!"
Berat dah rase kepala otak aq ni,..beratnya bukan sarat dengan ilmu tapi sarat dengan amanah yg perlu dipikul. memikirkan aku perlu menyahut cabaran pengajar2ku yg memandang rendah ke atas kami,kononlah kami ni kebudak-budakkan, nakal, kuat main, xserius time blaja,sume yg buruk2 tula kami..kami ni mcm disaster n destroyer dlm kolej kami..sampai pengajar xleh handle kami.kesian gak ngan pengajar2 tapi kami bukan xnk serius n wat betul2, just kami dah cube tapi tetap ade yg kurang. xsume manusia perfect. kami ngaku xmatang ag walaupun kalau kahwen dah berderet-deret anak ikut kat belakang calling "mami!mami!"...hahaha best plak fikir ade anak berduyun-duyun.mesti riuh rendah rumah macam pasaraya.back to the topic..aku bkn pekak mulut n buta hidung, xnampak ape yang diorang usahakan..klaw bley buat filem dah lame aku rakamkan sebagai bukti betapa kami cube menjaga hati sume orang.
Kami darh dimaklumkan sejak awal lagi bahawasanya semester ni adela semester yang paling susah dan paling byk topik..lepas je sem ni dah cerah r masa depan nak jadi staff nurse, insyaAllah..(berdasarkan ape yg senior2 ckp r) mmg persediaan physically n mentally amat diperlukan sem ni.bkn kami xready tp just terkena culture shock. so,cpt2 wat intervensi kejururawatan.
sbenonye tujuan aku tulis ni nak ingatkan kowg sume ade exam sok..tuje..tp mslhnye aq xready ag..asal bukak buku je mata aq rse berat sgt mcm ad beban yg sgt berat menarik2 bisik2 kat telinga aku suruh tido.tolong aku kwn2...!! aq dah jadi drowziness, confuse, blur, yg plg penting selera mken b'tambah,...cepat doktor diagnos penyakit aku..!! aku punye diagnosis: kebimbangan berkaitan dengan bakal menghadapi exam sok..wei...kepala aku dah berat sangat ni.senget sebelah plak tu..takut dapat neurological shock je..kowg ready ea nak wat CPR kat aku..xpon bagi je Tranquilizer kat aku. paling kurang sedatif r..
ok lah..laen kali cite lagi k.slamat berjuang untuk ari esok dan seterusnya korang...siapkan diri dengan senjata2 untuk 6 musuh ketat..we'll fight together!!! good luck kowang...fight for the right.!! jangan pandang kami dengan sebelah eyeball je..! walau smne pon kte struggle mkn jgn lpe yeah...
last but not least, hakikatnya walau cmne aku benci exam sampai mati pon aku xbleh larikan diri dari exam..tguu lah nanti disoal dlm kubur...xsempatnye nk wat revision..soon...
jap2 ade pesanan terakhir before exam:
Hawa: watch out! sembur2 dlu MDI mlm ni kang kena serangan asthma aku tolong tengokkan je...
K. Amalina n Yan: dah2 lah tu study..pnt aku tgk korang..bagilah title best student kat owang laen plak..S_ _ _ _ _ _ _ _ kerr...(tettt~asystole plak)
K.Ira: kepada bakal best student ni, jgn gdo2 k ngan abg tuttt..g lah tdo2...anorexia dah tu..
Dba: dah abis scan dah????
Paien2: gnekan interneurone korang utk contact each other time exam k...
Ca'ah: wat qiamulail x td mlm? doakn ktowg taw...aku dalam doamu...!!he3
k.kinah: jgn lpe tepon mak aw...!!
salwa: lpe plak kpd pelopor ni..weii...thanx coz wat blog ni..ade r medan aku nk berkutuk-mengutuk ngan kowang.jgn pening2 jga ktowg k.
khadijah: serap2 ag yg bley..(menang anugerah dak plg rajin)
shima: pigmented neves bertambah x???
achid: bro, joget lambak korea kerr???
opie: on9 ker? sok exam weii
elisa & suraya: soalan sok byk reproductive kang share2 r ilmu korang..
Aini (aku yg menulis ni) : tdo jom!!!! bak kata Yan sok bwu bgn jwb exam...

#kpd yg xtersenarai sory beb...bkn lpe tp xsempat nk taip...tggu next post..=p#

by;
aNick SoNg

No comments:

Post a Comment